Pallucco

Pallucco, historyczna marka w świecie designu, specjalizująca się w produkcji lamp dekoracyjnych i wyposażenia wnętrz, narodziła się w latach 70. w Rzymie dzięki architektowi Paolo Pallucco.

Na początku lat 80. firma przeniosła się do regionu Veneto i natychmiast wyróżniła się nonkonformistyczną koncepcją swoich projektów i wizerunku. Pallucco oznacza kulturę projektowania i eksperymentowanie ze sztuką, architekturą i designem: w nieustannym badaniu granic współczesnego projektowania i z dużą swobodą wypowiedzi, która jest autentyczną etykietą Pallucco.

W kolekcji Pallucco znajdują się projekty, które ożywiają starożytne techniki, takie jak dmuchanie szkła, eksplorują techniczny i estetyczny potencjał metalowej siatki lub reinterpretują tradycyjny żyrandol w świetle inspiracji zaczerpniętych ze sztuki współczesnej. Nowy język, złożony z kreatywności, jakości i dbałości o szczegóły, wprowadza do kolekcji Pallucco ekskluzywne produkty.

Rok 2017 to punkt zwrotny dla firmy. W rzeczywistości od listopada 2016 nowym właścicielem Pallucco jest wenecki przedsiębiorca Lino Lando, który jest już właścicielem Venetia Studium, firmy produkującej lampy marki Fortuny®. To właśnie jego pasja do projektowania, świadomość prestiżu marki Pallucco i chęć włączenia do jednego właściciela dwóch oryginalnych projektów lampy Fortuny skłoniły Lino Lando do podjęcia decyzji o przejęciu firmy z głównym celem: konsolidować i rozwijać markę poprzez ciągłe badania i studia nad nowymi projektami.