Giorgio Biscaro

Giorgio Biscaro urodził się w 1978 roku w Vercelli i ukończył Wzornictwo Przemysłowe na Uniwersytecie IUAV w Wenecji z rozprawą na temat lamp LED. Po ukończeniu studiów został zatrudniony przez Foscarini, związek, który będzie trwał długo. Następnie współpracował z Imago Studio dla Mizar, Doimo Group, Birex i innych marek projektowych. Wraz z prof. Luitprandi wykładał w Politecnico di Milano i współpracował z Nuovostudio przy tworzeniu pawilonu „Città d’acqua” na Biennale w Wenecji. Od 2004 do 2006 jest dyrektorem artystycznym w firmie Disenia, wyposażenie łazienek. W 2007 roku założył własne studio w Treviso, pracując m.in. z Slidem i Bosą. W 2008 roku wrócił do Foscarini jako członek nowo powstałego działu R&D, jako Senior Designer. W 2009 roku został wybrany do wystawienia w Salone Satellite podczas Milan Salone, zyskując świetne opinie prasy i publiczności. W 2010 ponownie znalazł się wśród wystawców z 12 nowymi produktami. Wśród nich Offset Stool otrzymał nominację do nagrody Young&Design i został wskazany przez Elle Decor jako obiekt trendu 2011 roku. Jego prace pojawiały się często w czasopismach, książkach, publikacjach cyfrowych i programach telewizyjnych. Jako młody wybitny projektant został wybrany do reprezentowania włoskiego designu podczas obchodów 150-lecia Zjednoczenia Włoch, które odbyły się w 2011 roku w Turynie. Silvana Annicchiarico i Andrea Branzi wybrali trzy z jego produktów, które będą reprezentować nowy włoski design na „New Italian Design” Triennale di Milano, wędrownej wystawie, która będzie poruszać się po Włoszech, Turcji, Chinach i nie tylko. W 2011 roku magazyn Case da Abitare wybrał go jako jednego z 20 najbardziej utalentowanych włoskich młodych projektantów, aw tym samym roku został zaproszony do poprowadzenia warsztatów na uniwersytecie IUAV, skoncentrowanych na pyrexie i korku, a z Interni Magazine Giulio Iacchetti wskazał go jako jednego z jego możliwych artystycznych następców. Od 2012 roku jest nowym dyrektorem artystycznym Fontana Arte, chcącym poprowadzić znaną na całym świecie markę na wyższy poziom.