Meret Oppenheim

Artysta o złożonej osobowości, wolnej i instynktownej kreatywności, wszechstronny w stosowaniu różnych technik artystycznych. Po przeprowadzce do Paryża w 1932 nawiązuje kontakt ze wszystkimi wielkimi mistrzami surrealizmu, takimi jak Arp, Giacometti, Breton, Man Ray, Duchamp i Max Ernst, którzy stali się jej bliskim towarzyszem. Ruch surrealistyczny miał duży wpływ na twórczość Oppenheim, ale mimo to potrafiła stworzyć własną tożsamość. Z tych lat pochodzi jej najsłynniejsza praca „Déjeuner en fourrure” (Śniadanie w futrze), zakupiona przez Alfreda H. Barra z Charles Ratton Gallery dla MoMA w Nowym Jorku. Po powrocie do Paryża w 1939 r. wzięła udział w wystawie „wyimaginowanych” mebli z Maxem Ernstem i Leonorem Finim; w tym przypadku przedstawiła słynny stół z ptasimi nogami.